-->
29571467746334864
recent
أخبار ساخنة

سورس كونكر تهيس فكسد اخر اصدار من تيم اكسور

الخط
سورس كونكر تهيس فكسد اخر اصدار 2018


سورسات كونكر
سورسات كونكر 6500
سورسات كونكر تهيس ابداع اكسور
سورسات كونكر 3d 
سورسات كونكر تهيس عربي 2016
سورسات كونكر تهيس 3d
سورسات كونكر 5095
سورسات كونكر تهيس صعبه
سورسات كونكر تهيس اخر اصدار fixed
سورسات كونكر تهيس 7000
سورسات كونكر 2017
سورسات كونكر عربي
سورسات كونكر تهيس
سورسات كونكر تهيس مجانا
سورسات كونكر اخر اصدار
سورسات كونكر اخر اصدار 2017
سورسات كونكر 2018
سورسات كونكر 6300


| بسم الله الرحمن الرحيم | ~
| السلام عليكم ورحمه الله وبركاته | ~ ازيكم عملين ايه ي شباب !
معانا ومعاكم النسخه الغنيهـ عن التعارف ! [ Tolerance ]
لست أدرى من أين أبدا ؟! وهل تطاوعنى الكلمات ~
فان الكلمات تتصاغر والعبارات تتضاءل ولكننى سأحاول ~
قدراً أستطاعتى وعسى ان اوفق فقد قال تعالى ~
(( وقل اعملوا فسيرى الله عملكم ورسولة والمؤمنين ))

السورس نزل قبل كدا في مواقع ومنتديات اخري
دلوقتي بنزلو مجاني للجميع بعد حل كل المشاكل
والتعديلات والاضافات كلها اصبح السورس جاهز لعمل سيرفر وانت مطمن
السورس كان فيه فيروس تم مسحه والسورس خالي من اي فيروسات تماما
وتم حل مشكلة واتش الارينا + اضافة البوكر

ويمكنك ايضا تحميل سورس 
3D
واليوم نقدم لكم سورس كونكر فكسد متكامل وتم التعديل عليه من فريق ابداع اكسور والموضوع متجدد عند وجود اي مشاكل سوف تجدوها في تعديل الموضوع حتي نسهل عليكم الاضافات ويمكنكم ايضا مراسلتنا بأي مشاكل او اتركوها في التعليقات وسوف يتم الحل في اقرب وقت
الصــــــــــــور





تحميل سورس كونكر تهيس فكسد
 
نخــش على التحــميل , xD
تحميل السورس

تحميل اضغط هنا

تحميل القاعده

تحميل اضغط هنا
تحميل الباتش
اضغط هنا
 
تعـــديل اول مشكله (1)
انت اول ما بتفتح القونصل بيقولك BoothsTable بيظ
خش علي ملفDatabase
وبعدين خش علي كلاس
BoothsTable
وبدل دا بي الي عندك
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.IO; using COServer.Network.GamePackets; using COServer.Game.ConquerStructures; using COServer.Client; using COServer.Game;

namespace COServer {
public class Booths
{
public enum BoothType
{
Npc = 0,
Player = 1
}
public class booth
{
public uint UID;
public ushort Mesh = 100;
public string Name;
public string effect;
public ushort Map;
public ushort X;
public ushort Y;
public List<string> Items;
public BoothType Type;
public string BotMessage = "Selling Items.[Boothing AI]";
public uint Garment = 194300;
public uint Head = 112259;
public uint WeaponR=601439;
public uint WeaponL=601439;
public uint Armor=135259;
}
public static SafeDictionary<uint, booth> Boooths = new SafeDictionary<uint, booth>();
public static void Load1()
{
string[] text = File.ReadAllLines(Constants.DataHolderPath + "Rangers/Booths.txt");
booth booth = new booth();
for (int x = 0; x < text.Length; x++)
{
string line = text[x];
string[] split = line.Split('=');
if (split[0] == "ID")
{
if (booth.UID == 0)
booth.UID = uint.Parse(split[1]);
else
{
if (!Boooths.ContainsKey(booth.UID))
{
Boooths.Add(booth.UID, booth);
booth = new booth();
booth.UID = uint.Parse(split[1]);
}
}
}
else if (split[0] == "Name")
{
booth.Name = split[1];
}
else if (split[0] == "Map")
{
booth.Map = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "X")
{
booth.X = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "Y")
{
booth.Y = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "ItemAmount")
{
booth.Items = new List<string>(ushort.Parse(split[1]));
}
else if (split[0].Contains("Item") && split[0] != "ItemAmount")
{
string name = split[1];
booth.Items.Add(name);
}
}
if (!Boooths.ContainsKey(booth.UID))
Boooths.Add(booth.UID, booth);
CreateBooths();
}
public static void Load()
{
string[] text = File.ReadAllLines(Constants.DataHolderPath + "Rangers/Booths.txt");
booth booth = new booth();
for (int x = 0; x < text.Length; x++)
{
string line = text[x];
string[] split = line.Split('=');
if (split[0] == "ID")
{
if (booth.UID == 0)
booth.UID = uint.Parse(split[1]);
else
{
if (!Boooths.ContainsKey(booth.UID))
{
Boooths.Add(booth.UID, booth);
booth = new booth();
booth.UID = uint.Parse(split[1]);
}
}
}
else if (split[0] == "Type")
{
booth.Type = (BoothType)byte.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "Name")
{
booth.Name = split[1];
}

else if (split[0] == "BotMessage")
{
booth.BotMessage = split[1];
}
else if (split[0] == "Garment")
{
booth.Garment = uint.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "Head")
{
booth.Head = uint.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "WeaponR")
{
booth.WeaponR = uint.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "WeaponL")
{
booth.WeaponL = uint.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "Armor")
{
booth.Armor = uint.Parse(split[1]);
}


else if (split[0] == "Mesh")
{
booth.Mesh = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "Map")
{
booth.Map = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "X")
{
booth.X = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "Y")
{
booth.Y = ushort.Parse(split[1]);
}
else if (split[0] == "ItemAmount")
{
booth.Items = new List<string>(ushort.Parse(split[1]));
}
else if (split[0].Contains("Item") && split[0] != "ItemAmount")
{
string name = split[1];
booth.Items.Add(name);
}
}
if (!Boooths.ContainsKey(booth.UID))
Boooths.Add(booth.UID, booth);
CreateBooths();
}
public static void UpdateCoordonatesForAngle(ref ushort X, ref ushort Y, Enums.ConquerAngle angle)
{
sbyte xi = 0, yi = 0;
switch (angle)
{
case Enums.ConquerAngle.North: xi = 1; yi = 1; break;
case Enums.ConquerAngle.South: xi = -1; yi = -1; break;
case Enums.ConquerAngle.East: xi = -1; yi = 1; break;
case Enums.ConquerAngle.West: xi = 1; yi = -1; break;
case Enums.ConquerAngle.NorthWest: xi = 1; break;
case Enums.ConquerAngle.SouthWest: yi = -1; break;
case Enums.ConquerAngle.NorthEast: yi = 1; break;
case Enums.ConquerAngle.SouthEast: xi = -1; break;
}
X = (ushort)(X + xi);
Y = (ushort)(Y + yi);
}

public static void CreateBooths()
{
foreach (var bo in Boooths.Values)
{


Game.ConquerStructures.Booth booth = new Game.ConquerStructures.Booth();

MsgNpcInfoEX Base = new MsgNpcInfoEX();
Base.UID = bo.UID;


if (Booth.Booths2.ContainsKey(Base.UID))
Booth.Booths2.Remove(Base.UID);
Booth.Booths2.Add(Base.UID, booth);

//if (Booth.Booths2.ContainsKey(Base.UID))
// Booth.Booths2.Remove(Base.UID);
//Booth.Booths2.Add(Base.UID, booth);
Base.Mesh = bo.Mesh;
// Base.Mesh = 400;
Base.Type = Game.Enums.NpcType.Booth;
Base.ShowName = true;
Base.Name = bo.Name;
Base.MapID = bo.Map;
Base.X = bo.X;
Base.Y = bo.Y;
Base.effect = bo.effect;
booth.Base = Base;

if (bo.Type == BoothType.Player)
{
var c = new GameState(null);
c.FakeLoad2(bo.UID, bo.Name);


#region Equip

uint WeaponR = bo.WeaponR;
uint WeaponL = bo.WeaponL;
uint Armor = bo.Armor;
uint Head = bo.Head;
uint Garment = bo.Garment;

MsgItemInfo item7 = null;
MsgItemEquip equip = null;
if (WeaponR > 0)
{
Database.ConquerItemBaseInformation CIBI = Database.ConquerItemInformation.BaseInformations[WeaponR];
if (CIBI == null) return;
item7 = new MsgItemInfo(true);
item7.ID = WeaponR;
item7.UID = MsgItemInfo.ItemUID.Next;
item7.Position = 4;
item7.Durability = CIBI.Durability;
item7.MaximDurability = CIBI.Durability;
c.Equipment.Remove(4);
if (c.Equipment.Objects[3] != null)
{
c.Equipment.Objects[3] = null;
}
c.Equipment.Add(item7);
item7.Mode = Enums.ItemMode.Update;
item7.Send(c);
equip = new MsgItemEquip();
equip.DoEquips(c);
c.Send(equip.ToArray());
c.Equipment.UpdateEntityPacket();

}
if (WeaponL > 0)
{
Database.ConquerItemBaseInformation CIBI = Database.ConquerItemInformation.BaseInformations[WeaponL];
if (CIBI == null) return;
item7 = new MsgItemInfo(true);
item7.ID = WeaponL;
item7.UID = MsgItemInfo.ItemUID.Next;

item7.Position = 5;
item7.Durability = CIBI.Durability;
item7.MaximDurability = CIBI.Durability;
c.Equipment.Remove(5);
if (c.Equipment.Objects[4] != null)
{
c.Equipment.Objects[4] = null;
}
c.Equipment.Add(item7);
item7.Mode = Enums.ItemMode.Update;
item7.Send(c);
equip = new MsgItemEquip();
equip.DoEquips(c);
c.Send(equip.ToArray());
c.Equipment.UpdateEntityPacket();
}

if (Armor > 0)
{
Database.ConquerItemBaseInformation CIBI = Database.ConquerItemInformation.BaseInformations[Armor];
if (CIBI == null) return;
item7 = new MsgItemInfo(true);
item7.ID = Armor;
item7.UID = MsgItemInfo.ItemUID.Next;

item7.Position = 3;
item7.Durability = CIBI.Durability;
item7.MaximDurability = CIBI.Durability;
c.Equipment.Remove(3);
if (c.Equipment.Objects[2] != null)
{
c.Equipment.Objects[2] = null;
}
c.Equipment.Add(item7);
item7.Mode = Enums.ItemMode.Update;
item7.Send(c);
equip = new MsgItemEquip();
equip.DoEquips(c);
c.Send(equip.ToArray());
c.Equipment.UpdateEntityPacket();

}

if (Head > 0)
{
Database.ConquerItemBaseInformation CIBI = Database.ConquerItemInformation.BaseInformations[Head];
if (CIBI == null) return;
item7 = new MsgItemInfo(true);
item7.ID = Head;
item7.UID = MsgItemInfo.ItemUID.Next;

item7.Position = 1;
item7.Durability = CIBI.Durability;
item7.MaximDurability = CIBI.Durability;
c.Equipment.Remove(1);
if (c.Equipment.Objects[0] != null)
{
c.Equipment.Objects[0] = null;
}
c.Equipment.Add(item7);
item7.Mode = Enums.ItemMode.Update;
item7.Send(c);
equip = new MsgItemEquip();
equip.DoEquips(c);
c.Send(equip.ToArray());
c.Equipment.UpdateEntityPacket();

}

if (Garment > 0)
{
Database.ConquerItemBaseInformation CIBI = Database.ConquerItemInformation.BaseInformations[Garment];
if (CIBI == null) return;
item7 = new MsgItemInfo(true);
item7.ID = Garment;
item7.UID = MsgItemInfo.ItemUID.Next;

item7.Position = 9;
item7.Durability = CIBI.Durability;
item7.MaximDurability = CIBI.Durability;
c.Equipment.Remove(9);
if (c.Equipment.Objects[8] != null)
{
c.Equipment.Objects[8] = null;
}
c.Equipment.Add(item7);
item7.Mode = Enums.ItemMode.Update;
item7.Send(c);
equip = new MsgItemEquip();
equip.DoEquips(c);
c.Send(equip.ToArray());
c.Equipment.UpdateEntityPacket();
}

#endregion Equip

c.Player.Facing = (Enums.ConquerAngle)(bo.Mesh % 10);
UpdateCoordonatesForAngle(ref bo.X, ref bo.Y, c.Player.Facing);
c.Player.X = bo.X;
c.Player.Y = bo.Y;
c.Player.MapID = bo.Map;
c.Booth = booth;
c.Booth.HawkMessage = new MsgTalk(bo.BotMessage, MsgTalk.HawkMessage);
c.Player.Action = Enums.ConquerAction.Sit;
c.Send(new MsgAction(true) { ID = MsgAction.Mode.ChangeAction, UID = c.Player.UID, dwParam = 0 });

var data = new MsgAction(true);
data.UID = c.Player.UID;
data.dwParam = Base.UID;
data.wParam1 = Base.X;
data.wParam2 = Base.Y;
data.ID = MsgAction.Mode.OwnBooth;
c.Send(data);
Base.Owner = c;
}
else
{
if (Kernel.Maps[bo.Map].Npcs.ContainsKey(Base.UID))
Kernel.Maps[bo.Map].Npcs.Remove(Base.UID);
Kernel.Maps[bo.Map].Npcs.Add(Base.UID, Base);
}

for (int i = 0; i < bo.Items.Count; i++)
{
var line = bo.Items[i].Split(new string[] { "@@", "@" }, StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries);
#region booth
Game.ConquerStructures.BoothItem item = new Game.ConquerStructures.BoothItem();

item.Item = new MsgItemInfo(true);
item.Item.UID = MsgItemInfo.ItemUID.Next;

item.Item.ID = uint.Parse(line[0]);
if (line.Length >= 2)
item.Cost = uint.Parse(line[1]);
if (line.Length >= 3)
item.Item.Plus = byte.Parse(line[2]);
if (line.Length >= 4)
item.Item.Enchant = byte.Parse(line[3]);
if (line.Length >= 5)
item.Item.Bless = byte.Parse(line[4]);
if (line.Length >= 6)
item.Item.SocketOne = (Enums.Gem)byte.Parse(line[5]);
if (line.Length >= 7)
item.Item.SocketTwo = (Enums.Gem)byte.Parse(line[6]);
if (line.Length >= 8)
item.Item.StackSize = ushort.Parse(line[7]);

Database.ConquerItemBaseInformation CIBI = null;
CIBI = Database.ConquerItemInformation.BaseInformations[item.Item.ID];
if (CIBI == null)
break;
item.Item.Durability = CIBI.Durability;
item.Item.MaximDurability = CIBI.Durability;
item.Cost_Type = Game.ConquerStructures.BoothItem.CostType.ConquerPoints;
booth.ItemList.Add(item.Item.UID, item);
#endregion
}

}
}
}
}

وبعدين خش علي bin/Debug//database/Rangers

بدل دا بي الي عندك

Booth

وانتظرو المزيد من التعديلات

يمـكن اى شخص التــواصل معى عبر الفــيس بوك

سوف يتم تعديل جميع الروابط في اقرب وقت ويمكنكم التواصل علي الفيس بوك

جميع الحقــوق محــفوظة ابداع اكسور

إرسال تعليق

نموذج الاتصال
الاسمبريد إلكترونيرسالة